Als een aapje door het oerwoud - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu Als een aapje door het oerwoud - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu

Als een aapje door het oerwoud

Door: Sophie van der Horst

Blijf op de hoogte en volg Sophie van der Horst

11 Oktober 2012 | Nicaragua, Granada

Lieve vrienden/familie,

Vandaag even een kort berichtje voor jullie! We hebben vandaag een canopy tour gedaan op de Mombacho vulkaan. Er was een heel pacour uitgezet van een soort van kabelbanen. Je werd dan vastgemaakt met zo´n luier en een catrol en dan sjeesde je door de boomtoppen. Het was best wel hoog! Het was heel erg gaaf om zo hoog door de bomen te vliegen. Ook kon je als superwomen (als een soort vogel) en als aap (op zijn kop).We hadden dit tourtje geregeld bij Noi, onze nieuwe amigo in Nicaragua. Hij heeft een touroffice maar hij spreekt geen woord Engels, dat is natuurlijk niet zo handig! We hebben hem twee Engelse lessen gegeven en hem een paar handige zinnen geleerd die hij in zijn bureautje kan gebruiken! In ruil daarvoor kregen we korting op de canopy tour. We hebben ook de eerste mensen van onze leeftijd ontmoet die ook een tussenjaar doen. We deden de tour samen met 6 Duitsers die vrijwilligerswerk in Costa Rica doen. Er zaten twee leuke jongeren bij waar we vanavond misschien nog iets mee gaan drinken. Ik heb hier al een paar fotos maar de rest moet ik nog uitwissellen met de Duitsers!

We hebben gisteren onze laatste les Spaans hier gehad. Op maandag werd mijn Spaanse les heel erg abrupt afgebroken omdat mijn lerares ineens ging overgeven! Het Spaans gaat zijn gangetje en we gaan stukje bij beetje vooruit. Vanavond is onze laatste avond bij Maria-Helena. Het is wel een beetje jammer dat we bij haar weg moeten :(. Ze heeft een nieuw recept: crepes. We krijgen nu iedere ochtend crepes en het is heeeerlijk! Lekker met suiker en citroen, mijn lievelings! Gisteren hebben we voor Maria-Helena, David en Sojil gekookt. We hebben gebakken aardappelen, gehaktballen en komkommersalade gemaakt. Lekker Hollands! Het was een succes! Na het eten gaan we nog iets drinken met David en Sojil als afscheid. Morgen gaan we dan naar de Isla de Ometepe met de boot.

Ik zal als we weer van het eiland af zijn weer een nieuwe blog schrijven! Eileen is te volgen op: Eileenopavontuur.waarbenjij.nu. Heel veel liefs uit Granada!

• 11 Oktober 2012 - 09:11

Yvette:

Wouw Sophie lekker stoer hoor. Het ziet er geweldig uit. Ben je ook als Aap gegaan? Als je hoofd er maar niet afvalt. Liefs mama

• 11 Oktober 2012 - 14:43

Papa:

Lieve Sophie,

Dat ziet er gaaf uit! Vanuit de lucht ziet alles er ineens heel anders uit. Mooi hoor. Hoop dat je wel op tijd kon remmen en dus niet tegen een boom bent aan geknalt of ben blijven hangen op een punt dat je niet meer omhoog kon komen.

Leuk dat jullie als afscheid een Hollandse maaltijd hebben gemaakt. Gehaktballen gaan er altijd wel in toch? Nu gaan jullie dus naar een andere plek? Voor hoe lang? Ook weer spaans leren of alleen maar vakantie vieren?

Hier een saaie donderdagmiddag... niet veel te melden.

Besos, Papa

• 14 Oktober 2012 - 20:39

Miep Van Den Heuvel Clercx:

Hallo beiden, petje af hoor, stevig doorduwend , beetje bij beetje , krijgen jullie geleidelijk de Spaanse taal onder de knie . Eigenlijk heel goed dat jullie met tweeën zijn, kun je elkaar zo nu en dan een duwtje geven als de lesstof eens een dagje niet zo erg lokt.... Want dat zal zeker ook wel eens gebeuren !
    Nog twee maandjes en jullie keren 'volleerd' huiswaarts! Nou ja....., bijna volleerd :-))
    Zo te zien aan de foto's houden jullie gelukkig toch ook nog tijd over om te genieten van alle plezierige mogelijkheden die binnen jullie bereik liggen. Heerlijk toch, geniet er volop van ! Ik geniet met jullie mee, want ik zie dat het jullie goed gaat . Houden zo! Liefs, Miep