surfing at Yajure - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu surfing at Yajure - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu

surfing at Yajure

Door: Sophie van der Horst

Blijf op de hoogte en volg Sophie van der Horst

21 Oktober 2012 | Nicaragua, Granada

Lieve vrienden/familie,

Sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen, maar ik zal jullie weer even op de hoogte brengen. We hebben afgelopen week echt een super week gehad! Vorige week donderdag zijn we vanuit Granada vertrokken met de boot naar Isla de Ometepe. De boot vertrok om 2 uur ´s middags en deed er 4 uur over dus terwijl we op de boot zaten ging de zon onder. Het was echt ontzettend mooi! Je zag de prachtige lucht met veel kleuren en de zon die echt een vuurbal was ondergaan met op de achtergrond het eiland dat bestaat uit 2 vulkanen. Het was echt heel erg bijzonder! De boot kwam aan in Altagracia en daar zijn we 3 nachtjes gebleven. Vanuit Altagracia hebben we de grote vulkaan Concépcion tot de helft beklommen. We zijn om 6 uur ´s ochtends vertrokken en we hebben er vijf en half uur over gedaan. We hadden een schattig gidsje die ongeveer 4 keer per week de vulkaan op holt. Normaal is de tocht tot de top 10-12 uur maar hij kon het in 5 uur, echt een waanzinnige conditie. Het was een moeilijke stijle tocht maar we kregen er een mooi uitzicht voor terug! Op een gegeven moment kwamen we in de wolken terecht en toen was er helaas niet zo veel meer te zien.

Op zondag zijn we naar een andere plek op het eiland gegaan, Charco Verde. Dat was echt in de middle off nowhere! We zaten in een hostel waar om 8 uur ´s avonds de electriciteit uitviel dus het enige wat we dan konden doen was slapen! We hadden gehoord dat er een mooi strand in de buurt was dus we hadden bedacht om daar heen te fietsen. Het zou maar 800 meter zijn maar op de een of andere manier hebben we het voor elkaar gekregen om er 1,5 uur over te doen. We moesten met onze mountainbike helling op, helling af, over hekjes en prikkeldraad. Tijdens onze tocht kwamen we een familie van 20 brulapen tegen die onwijs veel lawaai zaten te maken in de boom. Echt leuk om zo´n familie bij elkaar te zien! Uiteindelijk kwamen we bij een boer terecht die ons de goede kant heeft opgestuurd. Het was een mooi strandje met uitzicht op de andere vulkaan en een eilandje. We hebben hier lekker gezwommen en gerelaxed.

Op dinsdag zijn we weer met de boot vertrokken naar San Juan del Sur, een surfersstadje aan de zee. We zaten hier in een hostel wat echt onwijs druk was. We sliepen met ongeveer 10 mensen op een kamer en het is een goede plek om te feesten dus mensen kwamen rumoerig de kamer binnen rond 4 uur ´s nachts. We hebben daar een paar nachten echt heel erg slecht geslapen. De eerste avond hadden twee jongens van het hostel een hele groep mensen meegesleept naar een plek waar echt een geweldige poolparty zou zijn. Toen we aankwamen bij de ´party´was het donker en uitgestorven. Het enige wat klopte aan het verhaal was dat er een pool was. We hebben er toen maar een beetje ons eigen feestje van gemaakt. Ze hebben Eileen maar haar telefoon het water in gegooid dus die is verzopen.. We hebben in dat hostel 2 jongens ontmoet: Jeff (amerikaans) en Gram (schots) die de dag erna naar een hostel zijn verhuisd bij het strand. Ze hadden gevraagd of we daar langs kwamen om een potje te tafeltennissen. Na een hele dag super leuk surfen op playa Maderas zijn we daarheen gegaan. Het was echt een onwijs gaaf hostel! Heel erg veel ruimte, grote keuken, zwembad, tafeltennistafel en een hele leuke sfeer! We hebben daar een paar surfgasten ontmoet en afgesproken om de volgende dag om 7 uur ´s ochtends te gaan surfen. En ja hoor, om 7 uur ´s ochtends stonden ze klaar! Na een uitgebreide warming-up gingen we de zee in met 2 argentijnen. Eentje, Saulo, is een surfleraar in Costa Rica dus die heeft ons les gegeven. Het was wel heel erg vervelend dat na ongeveer 10 minuten Eileen haar schouder uit de kom ging dus niet meer kon surfen :(. Gelukkig gaat het nu wel weer beter met haar schouder en moet ze gewoon rustig aan doen.

We zijn nog 2 nachtjes in Casa oro, het drukke hostel, gebleven maar hebben eigenlijk de hele tijd rondgehangen in het andere hostel (Yajure). Uiteindelijk hebben we besloten om voor onze laatste nacht naar het andere hostel te verkassen omdat we het daar veel fijner vonden. We hebben het daar echt heel erg leuk gehad! We hebben met zijn allen heerlijk gekookt, cocktails en smoothies gemaakt en getafeltennist. Er zat een jongen bij die in een restaurant werkte en hij kon heel erg goed dingen op de barbeque klaarmaken. Ze hadden twee enorme vissen gekocht en op de bbq gelegd en het was echt verukkelijk! Ik heb nog niet zo lekker gegeten sinds we hier zijn. Gisteren zijn we met Gram, Jeff en 2 broertjes naar Léon gereisd. We waren gisteren echt gesloopt dus hebben vooral lekker geslapen. Vandaag gaan we opzoek naar een leuke talenschool waar we voor ongeveer 3 weken lessen kunnen volgen. Ook gaan we opzoek naar een homestay waar we die tijd willen verblijven.

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht! Het is eigenlijk te veel om het allemaal op te schrijven omdat we zo veel meemaken.

Veel liefs!

  • 21 Oktober 2012 - 21:55

    Marieke:

    Heee Sooof! Wat klinkt dat chill allemaal! Lekker weer, lekker eten, lekker relaxen.. geniet er maar van! Nog plannen om verder te trekken na je talencursus?? Hier is het al lekker herfst en wordt ik jaloers van je mooie strand foto's! Tot horens! Veel liefs,

  • 22 Oktober 2012 - 22:05

    Yvette :

    Lieve Sophie, nou dit is natuurlijk wel om dik vet jaloers op te worden. Gelukkig is het hier nu ook een beetje zomers weer, maar ja, tegen een kudde brulapen kan het hier natuurlijk niet op.
    Zie ik nou een paard in het water zwemmen? Liefs en zoenen Mama

  • 24 Oktober 2012 - 10:15

    Aart:

    Lieve Sophie. Ik heb weer genoten van dit verhaal en zijn ook erg jaloers op jullie belevenisen. Super da jullie gepobeerd hebben om die vulkaan te beklimmen. Ik had graag met eigen gezien hoe jullie uit VRIJE wil naar boven ploeterden. In Costa Rica zijn ook veel vulkanen en dus goede mogelijkheden om daar wel de top te halen! Dat strand is ook geen vervelende plek om te zijn trouwens ;-).

    Hier niet veel nieuws te melden. Was een paar dagen mooi weer met voor oktober hoge temperaturen. Vrijdag wordt het weer kouder en zaterdag maar 8 graden overdag. We vieren dan de verjaardag van Koen en mij met de familie uit Boxtel. Wordt vast weer gezellig. Verder kijken we met spanning uit naar een nieuw kabinet. Dat is nu bijna rond en we zijn benieuwd wie onze nieuwe minister wordt. Altijd weer een verassing wat er gaat veranderen.

    Heel veel succes met de nieuwe cursus spaans. Denk dat je nu al aardig wat kunt kletsen toch?

    Veel liefs, Papa.

    P.s: fijn dat je zegt dat er apen op de foto staan; ik had ze zelf niet ontdekt!

  • 27 Oktober 2012 - 23:26

    Irene Van Der Haar:

    He Sophie!
    Ik heb het allemaal gelezen, het lijk me echt super leuk wat je aan het doen bent! Ik wist al dat je voor aantal maanden naar latijns amerika ging samen met een vriendin maar ik kwam toevallig via facebook naar jouw site. Ik vind het knap van je dat jullie alleen naar Costa Rica, Nicaragua en Panama durfen te gaan.
    Ik zal het ook leuk vinden om een tijdje gaan reizen, maar het zal later zijn. Ik woon nu in Nederland, want ik studeer in Nijmegen. Ik hoop dat als je terug bent, dat we elkaar kunnen zien en dat je me dan alle de avonturen die je beleeft hebt in deze reis vertelt, dat zal ik heel leuk vinden.
    Ik ga je reis vanaf hier volgen!

    Veel succes met alles en vooral geniet er van!
    Liefs,

    Irene

  • 28 Oktober 2012 - 16:32

    Bente:

    Hee soof! ik heb net even al je verslagen en foto's achter elkaar beken, super gaaf wat je allemaal doet! Ik ben echt jaloers hoor, verlang al weer terug naar mn eigen tussenjaartje! Geniet er van, voor je het weet is het voorbij en zit je weer in (het inmiddels super koude) Nederland!
    Dikke kus,
    Bente

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie van der Horst

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 16515

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 14 December 2012

Nicaragua, Costa Rica en Panama

Landen bezocht: