El fin de Semana - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu El fin de Semana - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu

El fin de Semana

Door: Sophie van der Horst

Blijf op de hoogte en volg Sophie van der Horst

30 September 2012 | Nicaragua, Granada

Lieve vrienden/familie,

We hebben weekend (El fin de Semana)! Na 8 dagen achterelkaar hebben we 2 dagen vrij! Het voelt wel weer echt alsof we naar school gaan! We krijgen huiswerk en moeten thuis veel oefenen met Maria-Elena. Het is nu zondag en we hebben echt een verwen ontbijt gehad. Een lekkere kokosnoot waar we het sap met een rietje uitdronken, ananas en pannenkoeken! We worden echt heel erg verwend door Maria-Elena. We hebben haar ook al Nederlands eten laten proeven. Tot onze verbazing vond ze dropjes lekker. Een broodje met pindakaas en een stroopwafel gingen er ook goed in. Op maandag gaan we proberen een Nederlandse maaltijd voor haar te koken, heeft iemand nog ideeën?

Gisteren zijn we naar een laguna de Apoyo geweest. Echt een prachtig meer dat in een krater ligt (foto´s volgen later!). We hebben heerlijk gezwommen in het zoete warme water en we hebben gekayakt! Ik heb een camera waarmee ik foto´s onderwater kan maken en dat is vrij goed gelukt dus dat is erg leuk! Onze soort van reisleider was wel heel erg vervelend. Hij had bedacht om met ons mee te gaan zodat hij op onze kosten bij dat meer kon chillen. Maar ondertussen dacht hij dat hij heel stoer en grappig was. Dus toen Eileen verbrand was op haar gezicht ging hij haar uitlachen. En toen ik zijn Spaans niet verstond ging hij zeggen dat we geen Spaans konden enzo. We waren erg blij toen we weer uit de auto mochten en van hem verlost waren!

Vanmiddag gaan we naar Masaya met de bus, een klein stadje hier in de buurt. Er is daar een groot feest omdat het vandaag 30 september is. Er is daar een grote markt waar ze allemaal handgemaakte spulletjes verkopen dus ik hoop dat er leuke dingen te krijgen zijn! Maandag en Dinsdag heb ik nog les van Oswaldo en dan zitten de eerste 2 weken spaanse les erop! Op donderdag gaat onze boot naar Isla de Ometepe, een eiland dat gevormd wordt door 2 grote vulkanen in het lago de Nicaragua. Het is een enorm meer en het duurt 4 uur om bij het eiland te komen.

Het Spaans gaat goed zolang we tegen onze leraren of Maria-Elena praten omdat ze heel duidelijk en langzaam praten. Maar zodra we met iemand moeten praten op straat kunnen we er weinig van verstaan. Na Isla de Ometepe gaan we een aantal dagen naar San Juan del Sur. Hier zijn ook talenscholen dus daar nemen we dan ook nog een aantal lessen. Daarna gaan we naar het studentenstadje Léon waar we nog een aantal weken Spaanse lessen gaan volgen.

De vorige keer dat ik foto´s heb proberen up te loaden heeft dat 4 uur gekost. Ik ga het even proberen maar ik weet niet of het gaat lukken! En anders komen ze later!

Veel liefs,

Sophie

  • 30 September 2012 - 21:03

    Lia Joosten. :

    Hallo Sophie, jouw verhalen zijn heel leuk om te volgen. Prachtige en grappige foto's leuk om te zien. Je geniet volgens mij met volle teugen. Fijn om te horen. Via Max horen we natuurlijk ook wat en gelukkig hebben jullie toch nog contact via de Skype. Ben je toch nog een beetje dicht bij voor hem.
    Veel plezier en veel liefs van ons allemaal.

  • 03 Oktober 2012 - 10:43

    Valerie En Bob:

    hello beautiful,
    Goed om te lezen dat jullie genieten van het weer en het land. Af en toe doe je wat minder leuke ervaringen op, maar dat hoort erbij. Zo wordt je een ervaring rijker maar misschien wel een illusie armer.
    Momenteel regent het en waait het hier, rot weer dus. Afgelopen Zondag was het heel mooi, alleen een beetje winderig. Yvette had een paar van haar Peruaanse relaties over en daar zijn we mee gaan varen op de Westeinder met de Amarillo Dos. Handig dat de boot een Spaanse naam heeft, temeer omdat geel in Peru blijkbaar de gelukskleur is. Overigens hebben de dames de wereld afgekwebbeld, waar ik uiteraard geen woord van verstond, maar ze vonden het wel leuk geloof ik.
    Volgende week moet de boot worden afgetuigd voor de winterstalling.
    Als ik uit het raam kijk beginnen de bomen nu toch herfstkleuren te krijgen. Ik vraag me af of er bij jullie ook seizoenen zijn, behalve een natte en een droge periode.
    Valerie is met een ander stel dames ergens koffie gaan drinken, Pepper is met Miesje en Bruno uit, het geeft mij de gelegenheid om in rust en vrede brieven te schrijven en gitaar te oefenen. Dat is trouwens nog steeds moeilijk.
    Veel liefs voor jullie beiden en tot de vogende keer.
    Bob.

  • 05 Oktober 2012 - 13:29

    Maaike:

    Hoi Sophie,
    Leuk joh, al die nieuwe dingen ontdekken. En dat Spaans komt heus wel. Jullie zijn met zijn tweeën dus het komt goed. Geniet met volle teugen!, Grappige fotó's onder water, en die bergen met dat meer, wonderschoon.
    liefs Maaike

  • 05 Oktober 2012 - 17:01

    Aart:

    Hi lieverd,

    Jouw verhaal voelt alsof ik het zelf beleef. Leuk om al jullie belevenissen te lezen. Gidsen weten zich vaak niet zo goed een houding te geven en gaan dan vreemde dingen doen. Gewoon op tijd afscheid nemen is dan het devies.

    Hier alles prima. De laatste dagen heel veel regen en wind. Echt herfst. Ben per 1 oktober begonnen met mijn nieuwe functie op de water afdeling. Tussendoor doe ik nog wat klimaat, maar dat probeer ik af te bouwen. Dit weekend zijn we in Amsterdam omdat Sjag moet werken. Maandag een dagje naar London voor mijn werk. En zo vliegt de tijd voorbij.

    Wens jullie al vast een goed fin de semana.

    De groeten van Sjag.

    Abrazo y besos. Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie van der Horst

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 16519

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 14 December 2012

Nicaragua, Costa Rica en Panama

Landen bezocht: