Mijn laatste verslag - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu Mijn laatste verslag - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu

Mijn laatste verslag

Door: Sophie van der Horst

Blijf op de hoogte en volg Sophie van der Horst

13 December 2012 | Panama, Panama-stad

Lieve vrienden/familie,

Dit is mijn laatste verhaal voor jullie! Ik zit nu in de bus naar Panama City. Het is een flinke reis van meer dan 10 uur en we zijn vanochtend al om 5 uur opgestaan. Morgen heb ik nog een dagje om als een japanner door Panama City te crossen en dan morgenavond vertrekt dan toch echt mijn vliegtuig naar het koude kikkerlandje.. Ik heb de afgelopen week gelukkig nog wel optimaal van het heerlijke warme klimaat van Midden-Amerika kunnen genieten in Bocas del Toro :). Bocas del Toro is een eilandengroep in de Cariben en is heerlijk relaxed! We zijn 4 nachten in de stad bocas del toro geweest op het hoofdeiland en 2 nachten in een tentenkamp op het strand op Isla de Bastementos. Twee echt totaal verschillende dingen: Bocas is heel levendig en veel feestjes terwijl op Bastementos bijna geen licht was 's avonds en we met ons zaklampje rondliepen. Het was wel heel erg leuk dat we de afwisseling zo hadden! We hebben ook nog uitstapjes gedaan naar andere eilanden. Afgelopen zaterdag hebben we gezeild (een van mijn wensen van mijn reis). Het was echt een top dag! We hadden heerlijk weer, leuke mensen, lekker eten en een leuke kapitein. We hebben op 2 plekken gesnorkeld waarvan ik eentje heel erg mooi vond omdat het koraal naast mangrove lag. We hebben toen ook 2 tigerrays (grote roggen) gezien die eruit zagen alsof ze door het water vlogen. Gisteren zijn hebben we een tripje gedaan met een lancha (motorboot). Het was denk ik de hobbeligste boottocht die ik ooit gedaan heb! Het was een stuk minder goed georganiseerd dan de zeiltocht maar we hebben ervan genoten. We zijn naar Isla de Zapatilla geweest (een eiland uit de foldertjes) en we hebben op een hele mooie plek gesnorkeld. Ook hebben we een dolfijn gezien!

Het was gisteren ook Eileen haar verjaardag! Naja eigenlijk begon het op maandag al om 6 uur door het tijdverschil met Nederland. Dus ze had een extra lange verjaardag en dat hebben we goed gevierd! Bocas del Toro is een goede plek om jarig te zijn omdat er altijd wel feest is eigenlijk. En gisteren overdag hebben we dus lekker op het strand gelegen en boven het koraal gedobberd, geen verkeerde verjaarag dus!

Morgen gaan we nog even in een sneltreinvaart het beroemde Panamakanaal bekijken en dan is het toch echt afgelopen. De afgelopen drie maanden zijn echt voorbij gevlogen! Ik vind het heel gek dat ik naar huis ga maar ik heb natuurlijk ook weer zin om mijn vrienden, familie en vriendje weer te zien!

Heel veel liefs & tot snel!

  • 13 December 2012 - 14:46

    Aart:

    Lieve Sophie,

    Aan alle zoets komt een einde maar ik geloof dat jewel de reis van je leven hebt gehad. Nederland staat met grijze luchten en koude winden op je te wachten. We zien je a.s. weekend. Heerlijk! Heb een heel goede terugreis. Liefs, ook voor Eileen.

    Papa

  • 13 December 2012 - 16:20

    Sophie:

    Geniet van je laatste dagje soof! We zien je morgenavond! XXXXXX

  • 26 December 2012 - 21:24

    Albert:

    Wat een leuke verhalen

  • 26 December 2012 - 21:26

    Albert:

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie van der Horst

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 3017
Totaal aantal bezoekers 16491

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 14 December 2012

Nicaragua, Costa Rica en Panama

Landen bezocht: