Afscheid genomen van Nicaragua - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu Afscheid genomen van Nicaragua - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu

Afscheid genomen van Nicaragua

Door: Sophie van der Horst

Blijf op de hoogte en volg Sophie van der Horst

17 November 2012 | Costa Rica, Puntarenas

Lieve vrienden/familie,

Dit keer geen berichtje uit Nicaragua maar uit Costa Rica! We hebben de afgelopen dagen ontzettend veel in de bus gezeten, vandaag hebben we wel 10 uur gereisd. We zijn dus nu lekker gaar en ik lig nu in bed met het bluetooth toesenbord van Eileen dit verhaal voor jullie te typen! Helaas zijn we nog steeds niet aangekomen op de plek waar we graag willen zijn, Santa Teresa. Santa Teresa ligt op het noordelijke schiereiland van Costa Rica. Om daar te komen moeten we morgen nog met de boot en daarna met de bus. Saulo, een surfer uit San Juan del Sur, woont daar en hij heeft gezegd dat we daar zeker heen moeten komen om te surfen omdat het geweldig is! We zijn heel erg benieuwd en hopelijk zijn de golven niet veel te hoog voor ons.

Onze laatste dagen in Nicaragua hebben we doorgebracht in Esteli, een stad in de bergen van Nicaragua. Het is daar echt totaal verschillend dan de rest van Nicaragua! Het is de plek van de sigaren en koffie, er lopen mannen in cowboyoutfit rond en het is 's nachts koud. 's Avonds zaten we met onze (enige) dikke trui aan een kopje thee te drinken en er lagen zelfs dekens bij het bed! Het is een rustige stad waar niet zo heel veel te doen is maar waar wel wel mooie plekken omheen liggen. Op woensdag zijn we naar de canyon van Somoto geweest voor canyoning. We gingen stroomafwaarts de rivier af op verschillende manieren : zwemmend, lopend, van rotsen springend en met een bootje. Het was echt onwijs mooi en leuk! Wel was het water echt heel erg koud (we zijn ook geen enkele kou meer gewend) dus aan het eind waren mijn lippen paars en kon ik alleen nog maar klappertanden. Ik ben van een rots afgesprongen die ongeveer 6 meter hoog was, het was echt heel leuk! Er zaten 2 jongens bij die van een rots zijn afgesprongen die ongeveer 18 meter hoog was maar dat durfde ik echt niet!

Op donderdag hebben we de bus naar Granada genomen om nog een keer bij Maria-Helena op bezoek te gaan. Het is wel bijzonder dat we op onze eerste nacht en op onze laatste nacht in Nicaragua beide in Granada hebben geslapen. Het was heel erg vertrouwd om weer in Granada te zijn en het is erg fijn dat je de stad dan al kent dus overal de weg weet. We hebben bij Maria Helena gegeten wat echt heel erg gezellig was! Er waren wel een paar dingen veranderd: balou het konijn is ingewisseld voor 2 parkieten, de grote hond is ingewisseld voor 2 kleine hondjes en ze heeft een heerlijke grote hangstoel opgehangen! We zijn gisteren ook naar Masaya geweest om nog een paar souvenirs in Nicaragua in te slaan omdat het daar een stuk goedkoper is. In Masaya is echt een super grote handycraft market met alleen maar kleurrijke spullen. Ik heb een hangstoel gekocht voor in onze nieuwe aanbouw en hij zit echt heerlijk! Ik ga lekker slapen want mijn ogen vallen echt dicht (vanochtend hadden we de bus van half 7)! Ik kan nu geen foto's uploaden dus dat zal ik doen zodra ik een computer heb.

Lieeeefs

• 19 November 2012 - 09:46

Aart:

Lieve Sophie,

Hoop dat jullie inmiddels in Santa Teresa zijn aangekomen en dat het surfen leuk is. De kust is daar in ieder geval prachtig! Hier gaat alles zo zijn gangetje. We hadden een lekker weekend in Amsterdam. Heel veel groeten, ook van tante Dien en Jos die het beiden natuurlijk ERG druk hebben. Liefs voor jullie beiden! Papa

• 19 November 2012 - 09:46

Aart:

Lieve Sophie,

• 25 November 2012 - 11:34

Maaike:

Wat een avonturen beleven jullie in het verre Midden-Amerika.
    Ik volg je wel en ben blij dat alles goed verloopt. Behalve dan eht oog van Eileen.
    Het is dan wel prettig t je met zijn tweeën bent.
    Fijne reis en heel veel leuke dingen doen,
    liefs Maaike