Vulkaan op met 15 kilo op onze rug - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu Vulkaan op met 15 kilo op onze rug - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu

Vulkaan op met 15 kilo op onze rug

Door: Sophie van der Horst

Blijf op de hoogte en volg Sophie van der Horst

11 November 2012 | Nicaragua, Granada

Lieve vrienden/familie,

Afgelopen week is een echte vulkanenweek geweest! We hebben afgelopen dinsdag en woensdag de vulkaan Telica beklommen. Op dinsdag zijn we naar boven geklommen en hebben we op de top gekampeerd. Het was wel een onwijs zware tocht omdat we 15 kilo op onze rug hadden en ongeveer 6 uur moesten lopen. We moesten 8 liter water, een matje, een slaapzak, eten en tenten naar boven slepen. Een uur voordat we op de top waren moesten we ook nog brandhout verzamelen en meeslepen voor het kampvuur. Maar dan heb je ook wel wat! We hebben gekampeerd op een vallei onder de rokerige krater. Nadat onze tenten waren opgezet werd er op het kampvuur eten gemaakt. Toen het donker was zijn we de krater opgeklommen en konden we liggend met ons hoofd over de rand van de krater kijken! En wat we daar zagen was: LAVA!! Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien dus dat is wel heel erg bijzonder. Ook kwam er veel stinkende rook uit de vulkaan en maakte de vulkaan veel lawaai, het was alsof je langs een drukke snelweg stond. Daarna hebben we nog met zijn allen bij het kampvuur gezeten. Er was een echte avonturier bij die zijn gitaar de vulkaan heeft opgesleept (op blote voeten en slippers!) om bij het kampvuur muziek te maken, dus dat was erg leuk!

De volgende ochtend zijn we om half 5 opgestaan om de krater weer op te klimmen en lava te bekijken. Daarna zijn we naar een punt gegaan waar we heel er mooi de zonsopgang konden bekijken. Helaas waren er wel wat wolken maar alsnog was het uitzicht prachtig! De terugweg was een stuk lichter omdat we al ons water en eten bijna op hadden en we naar beneden liepen. Toen we eenmaal beneden waren kon je me echt wegdragen. Alle spieren in mijn benen deden pijn en ik had blaren. Maar ik ben wel heel erg blij en stiekem wel een beetje trots dat we het toch maar gedaan hebben!

We hebben afgelopen week onze taalcursus Spaans afgemaakt en we moesten ook nog wel bijkomen van onze beklimming! Ik heb wel het idee dat ik mezelf nu goed kan redden maar ik ben nog verre weg van vloeiend en zodra de gesprekken te ingewikkeld worden haak ik af. We zijn afgelopen donderdagavond weer naar de salsa avond geweest en vrijdagavond hebben we weer een salsales gehad! Ik begin het echt leuk te vinden en we kennen nu een beetje de basisstappen. Eileen en ik hebben zelfs een shotje gewonnen omdat we het beste koppel waren hehe (ik was de man). Vrijdagmiddag zijn we naar het strand gegaan voor 2 nachtjes. We hebben gesurft en verder een beetje aan het strand gehangen. Ik ben meegeweest op een tour om de schildpadden te zoeken maar helaas niet gevonden:(. Wel hebben we een zak schildpaddeneieren uit de soep kunnen redden door ze van iemand over te kopen die ze had opgegraven om te verkopen. Wij hebben de eieren bij een speciale plek aan het strand weer begraven zodat ze over 45 dagen toch uit kunnen komen! Het was een hele bijzondere wandeling omdat er plankton in het zand zat, als je dan op het zand stapte dan lichte het helemaal groen op. Ook waren er onwijs veel vallende sterren! We slapen vannacht weer in Léon en dan gaan we morgen ochtend naar Esteli, in de bergen. Het is hier onwijs heet dus ik heb er zin in om straks lekker af te koelen in de bergen!

lieeeefs

  • 12 November 2012 - 09:58

    Aart:

    Lieve Sophie,

    Dit is wel weer een heel spannend avontuur! Ik vind het heel erg leuk dat je dit doet en dat je de top deze keer wel hebt gehaald. Lijkt me spectaculair om in de nacht die gloeiende lava te zien! Je voelt je dan als mens wel heel erg klein en nietig. 15 kilo op je rug is wel veel en dat kan je geen dagen volhouden. Maar naar beneden lopen is dan wel weer een feest. Rust nog maar lekker een beetje uit aan de zee! De tijd gaat nu snel en over ruim een maand ben je weer in Nederland. Hier gaat het zo zijn gangetje. De NS doet het nog steeds super slecht en ik heb regelmatig vertraging of moet staan. Verder is het volop herfst. De bomen waren prachtig geel, maar hebben nu al veel blad verloren. Ik ben wel heel gespannen want volgende week komt sinterklaas weer aan! Ben heel benieuwd dit jaar. Wat zijn jullie plannen verder? Wanneer ga je naar Costa Rica en verder? Geniet nog maar lekker van alle vrijheid en leuke dingen. De foto's zijn trouwens prachtig.. zou zo ook wel willen gaan. Dikke kus. Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie van der Horst

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 16494

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 14 December 2012

Nicaragua, Costa Rica en Panama

Landen bezocht: