Naar de tandarts! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu Naar de tandarts! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sophie van der Horst - WaarBenJij.nu

Naar de tandarts!

Door: Sophie van der Horst

Blijf op de hoogte en volg Sophie van der Horst

31 Oktober 2012 | Nicaragua, Granada

Lieve vrienden/familie,

Alsof een bezoek aan de dokter nog niet genoeg was moest ik gisteren naar de tandarts! Zoals jullie misschien wel weten heb ik een neptand die vast zit met een brug en toen ik afgelopen maandag een lekkere taco at hoorde en voelde ik heel hard KRAK!! En toen lag mijn tand eruit en had ik een gapend gat in mijn mond. Ik was even bang dat het niet goed ging komen en dat ik anderhalve maand met een gat moest rondlopen. Maar gelukkig kon ik woensdag terecht bij een tandarts die Engels sprak. De tandarts hier is wel een stuk minder luxe en blinkend schoon dan in Nederland. Maar de tandarts heeft een nieuw tandje van plastic voor me gemaakt en vastgezet op zijn plek. Nu heb ik weer een mooie witte lach en ben ik heel erg blij dat ik weer een tand heb!

De afgelopen week is vrij rustig geweest, we zijn iedere dag naar school geweest. Mijn lerares heet Aura en spreekt net als Oswaldo alleen maar Spaans! Het Spaans blijft helaas wel heel erg lastig. We zitten nu in een homestay waar we niet met de mensen eten dus we hebben veel minder contact met de mensen. De ´moeder´heet Clarisa en is echt moeilijk te verstaan dus contact is heel erg lastig! Maar we hebben wel weer een eigen kamer met eigen badkamer. Dat is wel weer heel erg lekker luxe! We zitten wel vrij ver van het centrum dus ´s avonds moeten we altijd een taxi nemen. Onze familie heeft een mooie keuken waar we gebruik van mogen maken dus we hebben al allerlei lekkere dingen gekookt. Wat me opvalt is dat zelf koken hier bijna net zo duur is als uiteten gaan. Ik vraag me echt af hoe de restaurants dat voorelkaar krijgen want je kunt hier al voor 3-4 euro uiteten.

We hebben ook meegedaan aan een yogales en salsales. Echt iets totaal verschillends van wat ik in Nederland doe! Ik ken nu het ritme van salsa en het basis stapje. Jeff, de jongen die we ontmoet hebben in San Juan del Sur, gaf de yoga les. Het was nog best vermoeiend maar ook heerlijk relaxend! Afgelopen zaterdag gingen we barbequeen in ons oude hostel waar we een leuke groep Nederlanders hebben ontmoet die in Granada wonen voor hun stage. We zijn samen uitgeweest en dat was heel erg gezellig! Afgelopen zondag wilden we eigenlijk gaan vulcano boarden maar toen hadden ze het tripje niet dus zijn we naar het strand geweest. Het vulcano boarden is nu uitgesteld naar aankomende zaterdag. We hebben gewoon een lekker stranddagje gehad en gesurfd.

Ik had verwacht dat Léon een beetje hetzelfde was als Granada maar dat is totaal niet zo. Léon is echt een stad en Granada is meer een groot dorp. Er zijn hier veel mensen en veel meer verkeer. Het parque central is afgezet omdat ze aan het renoveren zijn dus dat is wel heel erg jammer :(. Léon is de studentenstad van Nicaragua dus dat betekent veel universiteiten, studenten en feestjes! Vandaag is het haloween dus we gaan vanavond naar een Haloween party! Eileen was gisteren een beetje ziek maar vandaag is ze gelukkig weer helemaal beter!

In deze computer kan ik niet mijn kaartje van mijn camera steken dus kan ik helaas geen foto´s uploaden voor jullie! De volgende keer zal ik mijn kabeltje meenemen en foto´s bijvoegen. (ja, ja, ook van mijn tandartsavontuur)

Heeel veel liefs!

  • 03 November 2012 - 09:49

    Celine:

    Aah sooph super leuk allemaal! Laat even weten hoe de feestjes aflopen! En ook gezellig om Nederlandse mensen tegen te komen! Hahaha ik ben heeeul benieuwd naar de foto's die gaan komen. Heel veel plezier gewenst en veel liefs van ons allemaal ❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie van der Horst

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 16490

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 14 December 2012

Nicaragua, Costa Rica en Panama

Landen bezocht: